مدارک دوره های زخم

یکی از مباحث بسیار مهم در علوم پزشکی مبحث زخم است، که سالیانه میلیون ها نفر را درگیر میسازد و علاوه بر هزینه های هنگفتی که بر دوش خانواده ها تحمیل می کند سبب ناراحتی بسیار بیماران نیز می شود.  این مبحث از شاخه هایی است که کادر درمان، شامل رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری و فوریت در آن فعالیت دارند و کار های تمیز نگهداشتن زخم در طول مداوا و پانسمان صحیح و نظارت و تشخیص زود هنگام مشکلات مربوط به مداوای زخم های دیابتی و فشاری و سوختگی و مراقبت از استومی و… را بر عهده دارند. در این راستا افراد دارای صلاحیت با آموزش مهارت های لازم در این حوزه سبب گسترش بیشتر این شاخه شده اند،افراد زیادی به دنبال یادگیری مهارت های لازم  و خواهان دریافت مدارک دوره زخم جهت تایید صلاحیتشان در این زمینه هستند، نا گفته نماند که  علاوه بر تایید صلاحیت به عنوان رزومه جهت مهاجرت کاری نیز به کار گرفته می شود. به همین دلیل در این مقاله به بحث در این مورد پرداخته ایم تا آشنایی کامل را با  انواع مدارک و گواهی دوره زخم داشته باشید.

مدارک دوره زخم

مدارک بین المللی دوره زخم

در حال حاظر یکی از گواهی های معتبر بین المللی مدرک ICW می باشد. در سال 1995 جمعی از پزشکان، پرستاران و متخصصین آلمانی که در حوزه تشخیص و درمان زخم کار میکردند با هدف ارائه خدمات بهتر به افرادی که درگیر این مشکل هستند تاسیس شد. برنامه آموزشی ICW در حال حاضر در کشور هایی چون ایران و کشور های دیگری در اروپا و خاورمیانه اجرا می شود. سیاست کاری به این گونه است که جهاد دانشگاهی علوم پزشکی با این انجمن اعلام همکاری می کنند و سپس دانشجویان از طریق اساتیدی که مورد تایید این انجمن است آموزش داده می شوند و در پایان دوره از طریق این انجمن به شرط قبولی مدرک بین المللی داده می شود. شرایط قبولی نیز به این گونه است که علاوه بر آزمون کتبی که میگیرند باید یک بیمار مبتلا به زخم مزمن را تحت درمان قرار داده و به صورت case report ارائه دهند گزارش نیز باید به زبان انگلیسی باشد.

یکی دیگر از گواهی های معتبر گواهی EWMA اروپا می باشد. انجمن مدیریت زخم اروپا (EWMA) یک سازمان غیرانتفاعی اروپایی است که سازمان های ملی مدیریت زخم، افراد و گروه های علاقه مند به مراقبت از زخم را به هم مرتبط می کند  EWMA در سال 1991 به عنوان یک موسسه خیریه در بریتانیا ثبت وتاسیس شد.هدف اصلی EWMA حمایت از اجرای مراقبت های بین رشته ای و مقرون به صرفه زخم با کیفیت بالا است. EWMA در سال 1991 تأسیس شد و انجمنی برای ترویج پیشرفت آموزش و تحقیق در زمینه آسیب شناسی، تشخیص، پیشگیری و مدیریت زخم ها با هر علتی فعالیت می کند که در صورت شرکت در دوره مدرسانی که با این انجمن همکاری دارند از این سازمان به شما گواهی داده می شود. مدرک دیگری که وجود دارد مدرک QAL انگلستان می باشد که دارای صلاحیت اتحادیه اروپا می باشد. سایر مدارک بین المللی شامل مدرک TUV آلمان وDNW اتریش و … می باشد.

مدرک زخم جهاد دانشگاهی

مدرک های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی نیز جزو مدارک معتبر دوره مدیریت و درمان زخم هستند که برای افرادی که موفق به گذراندن این دوره و موفقیت در آزمون نهایی دوره می شوند صادر می شود.

در مجموع آنچه که اهمیت دارد و به درمانگر مجوز این را می دهد که در این زمینه مشغول به کار باشد مهارت شخص درمانگر به علاوه ی خود مدرک کارشناسی می باشد بنابراین بهتر است دانشجویان روی مهارت های خود تمرکز داشته باشند تا بتوانند در مراکز درمانی و بیمارستان ها و مطب ها چه به صورت انفرادی و چه همراه یک متخصص ارتوپدی یا عفونی و یا …شروع به کار کنند.

مقالات مرتبط

2 در مورد “مدارک دوره های زخم”

  1. سلام خسته نباشید. تو دوران دانشجویی و با مدرک مدیریت زخم میشه کار کرد یانه؟

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ورود به نرسینگ ماز

کاربر جدید هستید؟ در نرسینگ ماز ثبت نام کنید

سلام رفیق!

به خونه خوش اومدی! اگه عضو نرسینگ ماز هستی، وارد شو

رمز یا نام کاربری شما اشتباه است